Изберете държава: Europe Deutschland Francais Francais Francais
 
Енергия на удара Предназначението на каските е да пазят човешката глава. Тяхната функция е да намалят енергията на удара, която достига до скалпа, черепа и мозъка. Енергия от удар, която достига мозъка може да причини сериозно поражение и каските са предназначени да предотвратят това. Каквато е и природата на качествените каски, каската Арай е проектирана по такъв начин, че енергията на силния удар да се понесе чрез частично разрушаване на външния и/или вътрешния слой. Такова поражение може да не е видимо директно отвън. Ако каската е претърпяла тежък удар и съществува някакво съмнение за възможността и да пази, ние силно препоръчваме каската да се върне на производителя за инспекция, или да не се използва повече и да се замени с нова каска Арай.
Индустриални срещу мотоциклетни каски Има много разлики между каски предназначени да пазят срещу наранявания при мотоциклетни или индустриални инциденти. Те трябва да са различни, защото енергията на удара, която причинява наранявания, идва от различни посоки. Типично удар при индустриални условия – индустриалните каски са проектирани да пазят от падащи обекти. Затова могат да бъдат проектирани срещу удари само от една посока. Индустриалните каски предлагат защита от падащи обекти около горната част на човешкия череп.
Типичен удар при мотоциклетни условия Мотористите са обект на различни скорости и удари от различни посоки. Затова мотоциклетната каска трябва да може да издържи удари от почти всяка посока и с нарастваща нива на енергията с увеличавене на скоростите. Често срещано/общото мнение/мислене е, че мотоциклетната каска пази главата от проникващи отвън обекти. Но мотоциклетната каска трябва да се справи с повече от това /ето един прост/ пример: първо трябва да предпази меката тъкан/мозъка/ в главата. Удрянето във вътрешноста на черепа може я нарани. Масата на тялото увеличава енергията на удара…Каската сама по себе си бързо спира проникването/удара, но инерцията продължава да движи главата и меката тъкан. Главата може да достигне през вътрешния слой и да удари отвътре външния слой. Енергията на удара може да се пренесе върху мозъка. Може би тези илюстрации ще помагнат да обяснят този феномен.
Какво се случва когато главата удари вътрешността на каската? 1. Черепът удря стената и спира с малка външна/повърхностна повреда. Заради енерцията мозъкът продължава да се движи във вътрешността на черепа с голяма възможност за нараняване. Schermafbeelding 2013-04-24 om 10.11.032. Когато вътрешният слой пази черепа, енергията на удара ще бъде поета и скоростта ще бъде намалена- мозъкът ще понесе по-малко нараняване.

3. Какво ще стане ако черепът удари изпъкнал обект вместо плосък? Ако структурата на черепа не е достатъчно здрава при удара, обектът може да проникне и директно да увреди мозъка.

Затова, ако външната черупка/корпус е достатъчно здрава и твърда, силата на удара ще се разпредели върху по-голяма област и мозъкът ще бъде по-добре защитен. По тази причина, е важно да се знае дали каската е направена с твърда по плътност вътрешност или с мека по плътност. Плътноста на вътрешния слой е силно обвързана с твърдостта/мекостта и конструкцията на външния слой/корпуса.
Материали на черупката/корпуса Два вида материали се използват основно за външния слой на корпуса на каските:

- Термо инжектирана пластмаса /например ABS или поликарбонат/ – Подсилен със смола материал /фибростъкло/

В Арай използваме „Супер стъклени нишки” / по-известни като Супер нишки/

Въпреки че тези различни каски могат да преминат същите/еднакви стандарти, това не е гаранция, че те ще бъдат еднакво ефективни в защитата срещу нараняване. За съжаление тези характеристики, не могат да бъдат определени от стандартни тестове.

Конструкции на корпуса Има много каски с различни одобрителни стандарти като ECE, SNELL, DOT и други. Всички тези каских може да изглеждан еднакви, но има осезаема разлика в качеството между тях. Някои от тях са направени по такъв начин, че минималните стандарти са всъщност максимални. Другите, противоположно, са направени със стандартните изисквания като минимални условия!
Например, нека разгледаме два вида каски, за да направим сравнение за теста за поемане на удар. В този тест каската се пуска от определена височина с алуминиена форма на глава в него, за да се определи енергията на удара (G) идваща при удара. Може да се определи също и важната ‘HIC’ стойността /коефициент на нараняване на главата/. Тестът ще бъде направен с две напълно различни каски : Вид А: здрава външна черупка с мека вътрешност /Фибростъкло: Арай/ и вид Б: нездрава външна черупка с твърда вътрешност /термо-инжектирана пластмаса/.
И каска А и каска Б могат да преминат еднакъв стандарт, но: вид Б: нетвърдата външна част се чупи и така абсорбира енергията на удара. Останалата енергия не е поета от външния слой, затова трябва да се поеме от твърдия вътрешен слой, който може също да работи като част от функцията на черупката/корпуса. Абсорбирането на нездравата външна част може да не е достатъчна да поеме достатъчно енергия, ако има множество удари в тази област. По-твърдият вътрешен слой може да не е достатъчен да поеме общата остатъчна енергия, която преминава през него. Тип А: здравият външен слой разпределя гладко силата на удара върху цялата повърхност на външния слой. След това, мекият вътрешен слой лесно поема оснтаващата енергия, която е пренесена от външния слой, дори и при множиство удари. Каски, пректирани като тип Б могат осезаемо да намалят теглото на външния корпус. Все пак, когато говорим за сигурни външни корпуси, трябва да има допълнително изискване в допълнение на „малкото тегло” и това е: „достътъчно здрав”. Въпреки че, дори и каските от вид Б, изпълняват тестовете за проникване задължителни в някои стандарти, някои каски са конструирани по такъв начин, че външният слой е направен частично/неизцяло здрав. Само тези места, където ще се осъществи тестовият удар, са подсилени за да преминат тези тестове. Важно е да се знае, как да се определят каските с по-добро качество.
 

Еднаква вътрешност, различен външен корпус

Здрав и устойчив външен корпус Енергията на удара е пренесена върху по-голяма повърхност, в резултат, ще бъде абсорбирана от по-голяма площ.

По-малко здрава и устойчива външна черупка – енергията на удара ще се поеме чрез частично разрушаване на външния слой, но ако енергията е по-голяма, отколкото външният слой може да поеме, вътрешният ударо-абсорбиращ вътрешен слой може да не може да се справи да поеме оставащата ударна енергия. Същият външен корпус , различна вътрешност – Т /време/ и F /сила/.

Тънката вътрешност с твърда плътност има по-малка повърхност за поемане на енергия. Крайната пренесена енергия е по-висока, а времето за счупване е по-кратко- Т /време/ умножено по сила. По-голяма и по-мека вътрешност може да предостави повече място за абсорбиране на енергията на удара. Времето за разрушаване е по-дълго и в резултат пренесената сила е по-малка.

Характеристики на материалите за корпуса/черупкатаВсеки добър суров материал е просто ”суров материал”, докато се приложи технология, която да го направи приложим за специфичните нужди на корпусите за каски.

Фибростъкло добър за разтягане/изтегляне, натиск/свиване, добър баланс за обща здравина и надеждност, но е тежък. Неговата плътност е около 2.4 относително тегло.

Кевлар добра устойчивост при изтегляне, много лек, специфично тегло 1.4. Устойчивостта на изтегляне е по-голяма от тази на стоманата, но не е достатъчно добър за свиване/ сравнен с фибростъклото/ и не може да бъде използван самостоятелно като материал за корпус.

Фибро карбон Относително тегло – 1.8. Много здрав след пресоване, нуждае се от много внимателен процес на работа за най-добри резултати. Много твърда повърхност, висока устойчивост срещу ожулване. Задължителният материал за каските във формула 1, според правилата на ФИА.

Супер стъклени нишки Първоначално разработени за космически технологии и за военни цели. Относителното тегло е 2.4, колкото на фибро-стъклото, но са до 40 % по-устойчиви на разтегляне и огъване от онормално фибро стъкло. Арай беше един от първите производители в индустрията, който използва Супер Нишки за външни обвивки на каски и успява да предложи по-добри характеристики от фибростъклото, при по-малко тегло.

© 2019arai logo small Arai Helmet (Европа) B.V. | Всички права запазени | Правна и юридическа информация | Контакт | Вносители | B2B портал | Медии | Последвайте ни на:   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe FacebookRSS feed

Ограничените гаранционни и сервизни услуги на Arai се предлагат на клиенти, закупили каски само от нашите оторизирани търговци. Каска Arai, която Ви е предложена от неоторизиран дилър (особено през Интернет), може да е фалшива, повредена или открадната. В тези случаи, Arai не носи отговорност за вашата покупка.