Изберете държава: Europe Deutschland Francais Francais Francais
 
Тегло и център на тежестта на каската Не е логично просто да се твърди, че по-леките каски са по-добри от по-тежките. Вместо това, бихме искали да дефинираме „по-добрите каски” чрез натоварването, което се предава на врата. Теглото на каската е само един от множеството фактори, които могат да доведат до натоварване във врата. Средното тегло на цял шлем от фибростъкло е около 1400 грама. Като цяло, масата на човешката глава варира между 5 и 7 килограма. Дори ако теглото на каската е измерено по десетобалната система, пак не може да се каже дали ще окаже повече натоварване върху врата или не. Защо? Защото ние най-силно усещаме теглото на каската, ако е позиционирана точно на главата при напълно изпревена позиция, докато и центъра на тежестта на главата и този на каската са близо един до друг. Но ние изследваме натоварването на каската върху врата в наведена/свита позиция.
(A) Център на тежестта на каската (далече от C) (B) Център на тежестта на каската (близо до С) (C) Център на тежестта на човешката глава Когато каската е поставена директно/вертикално/ на главата, центровете на тежестта А, В и С са на една линия, ние няма да усетим особена разлика. В седяща позиция, както е показано на схемата, ще бъде забелязана разликата в натоварването между А и В. Когато центъра на тежестта е позициониран в точка А, натискащата сила върху врата ще бъде доста по-голяма сравнена с тази, която се създава когато центърът на тежестта е в точка В.
Недобро пасване също може да доведе до натоварване във врата. Ако каската пасва твърде свободно, това ще доведе до допълнително натоварване, когато си обръщате главата за да поглеждате назад. Каската ще се движи след всяко движение на главата, давайки вторично натоварване на врата. Той ще сеопитва да се движи от инерцията, дори когато главата е спряла да се движи. Но разбира се, хлабавото пасване никога не е добро и същото важи и когато каската пасва твърде плътно. Вярното/правилното пасване е ключов фактор за намаляване натоварването върху врата. Вдигането от вятъра и карането на дълги разстояния може също да създаде натоварване.
За да открием дали каската таворва врата или не, трябва да тестваме каската носейки я в свита позиция, да движим главата наляво или надясно. Ако центъра на тежестта на каската е далеч над центъра на тежестта на главата, ще чувствате повече натоварване. Ако центъра на тежестта на каската е поставен високо, това може да означава , че дебелината на корпуса не е изцяло еднаква/еднородна. Корпусът може да е по-дебел около ЕСЕ линията за тест, за да да издържи тестовете за поемане на удар, но може да е по-тънък около линията, която излиза от тестовата линия. Когато дебелината на корпуса е еднаква и е такава от долната част на каската, до горната, може да бъде малко по-тежка, но чентърът на тежестта и ще бъде по-нисък, причинявайки по-малко напрежение на врата.
Форма на каската Никой не знае от коя страна могат да дойдат силите на удара. Затова корпусът трябва да е достатъчно добър, за да пренесе силата на удара около неговата повърхност, откъдето и да дойде удара. В този аспект, не само материалите на корпуса , но и формата му е важен фактор. Формата на корпуса трябва да бъде максимално близо до тази на човешката глава.Една от характеристиките на Арай е използването на различни по форма корпуси. Например G – корпуса е за-покръгли форми на главата, а L – корпуса е по-издължени и тесни лица. Арай дори произвежда различни форми на корпуса за различните континенти: по-кръгъл за азиатските страни, по-дълъг и тесен за северно-американските потребители, и по-широк в предната част за европейския пазар.
Каската трябва да бъде максимално малка за да се намалят ефектите на центробежната сила. И вътрешния и външния слой трябва да са гладки, и не трябва да има външни или вътрешни издатини, които могат да доведат до вторични удари или разрушаване на удароабсорбиращия слой. Корпусът трябва да има определен радиус, който да е по-силен отколкото плоска/равна повърхност. Плоската повърхност е добра за отделни части, но не е достътъчно здрава срещу тежки удари/сравнена с кръгла повърхност със същата дебелина/.
Здравина на каската: Бърз тест Здравината на каската зависи от дизайна, материалите и конструкцията, но всяка отделна част трябва да е достатъчно здрава за да осигури необходимата коравина и здравина на каската. Правилата на повечето официални стандарти /или хомологации/ изпитват само горната половина на каската за поемане на удар, но долния ръб на каската трябва също да бъде тестван, за да се открие здравината на каската. Експертите проверяват здравината натискайки двата края, както е показано тук. След това сравняват няколко различни марки каски.

© 2019arai logo small Arai Helmet (Европа) B.V. | Всички права запазени | Правна и юридическа информация | Контакт | Вносители | B2B портал | Медии | Последвайте ни на:   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe Facebook   Arai Helmet Europe FacebookRSS feed

Ограничените гаранционни и сервизни услуги на Arai се предлагат на клиенти, закупили каски само от нашите оторизирани търговци. Каска Arai, която Ви е предложена от неоторизиран дилър (особено през Интернет), може да е фалшива, повредена или открадната. В тези случаи, Arai не носи отговорност за вашата покупка.